tisdag 9 juni 2009

Länge sen!



Nu var det bra länge sen jag skrev här... kände mig riktigt ledsen och uppgiven efter obduktionen, sen vände det och jag har haft riktigt många bra dagar. Hugger ändå till i hela mig så fort jag ser en gravidmage eller en stolt mamma men pyttebebis, men jag kan hantera det under mina bra dagar.
Idag ska vi till kuratorn, har lite tätare samtal där nu när vi närmar oss Eskils beräknade förlossningsdatum, längtar tills det har passerat, känner mig orolig och nervös inför den dagen så på ett sätt vill jag att tiden ska stanna så jag slipper känna alla känslor den för med sig, men samtidigt vill jag att den bara ska passera och vara över så vi kan gå vidare.

I fredags förlovade vi oss!!! Helt fantastiskt underbart mysigt, tänk att jag är förlovad med världens finaste och mest underbara man! Vår plan om förlovning började smidas strax efter Eskil hade kommit, 5 juni var ju ett perfekt datum eftersom det då var precis ett år sen vi sågs för första gången.
Vi hade tänkt förlova oss med silverringar, men det gick inte för sig enligt min mamma, så hon åkte hem och letade igenom alla sina gömmor efter guld... Vi fick en "liten" påse med gamla smycken som hon inte använder och uppmaningen att nu ringer du din pappa och ber om hans gamla vigselring också, sagt och gjort, när vi kom till guldsmeden hade vi strax över 30g guld med oss. Femtusen fick vi ge för jobbet (hade vi inte haft guldet med oss hade de kostat 28 000!), och vi fick ju designa dom själva, är så galet nöjd, ringarna blev toppenfina!
Guldsmedens hemsida : http://www.gloryguld.se/index.swf
Så när Jimmy kom från jobbet åkte vi ut till Göksjön i Åker, platsen där vi hade vår första och enda dejt, det var riktigt kallt så vi tog på ringarna och sen åkte vi mot Eskilstuna där vi åt fantastisk middag på "Bistro bar" med Lenita och Henrik, Danne och Catrine samt Elin och Rikard, var supertrevligt, tack allihopa!!! Sen gick vi till Fristadstorget där min bror spelade med sitt band, riktigt bra spelning ( http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=188245961 ), en sväng till Strömsholmen sen bar det av mot Sandbankarna och svärmors sommarstuga där vi spenderade natten, allt som allt en fantastisk dag!!!
Tack och hej leverpastej.
Kram Anna.

Inga kommentarer: